1/2017 BADESCU, Eliza

FENOMENUL BINGING: Comportamentul consumatorului de seriale

ELIZA IOANA BĂDESCU, Master Sociologia Consumului și a Marketingului, 2016

PDF

ABSTRACT Cercetarea de față își propune să analizeze relația dintre indivizi și serialele vizionate, consumate. Obiectivele studiului s-au axat pe descrierea fenomenului de binging, a comportamentului consumatorului de seriale și a practicilor aferente, precum și posibilitatea ca acest tip de consum să ajute la construirea și exprimarea identității sociale și aderarea la comunități de consum. Pentru aceasta s-au realizat interviuri cu tineri, consumatori de seriale, răspunsurile fiind analizate în acord cu obiectivele. În urma interpretării putem spune că indivizii nu sunt interesați de definirea conceptului de serial și a tipologiilor acestuia, precum și de utilizarea termenului de binging, au debutat în acest consum cu telenovelele și televizorul, consumă seriale străine online pe calculator/laptop descărcate, cu subtitrare, singuri, în timpul liber, mâncând, criteriile de selecție fiind afinitatea față de subiectul serialului. Aceștia generează o implicare minimală în consumul de seriale, fiind percepută mai mult ca o practică individuală și nu colectivă. Lipsa devotamentului și atașării de un serial, precum și dorința de a sta în anonimat duc la o slabă legătură între consumul de seriale și exprimarea identității sociale, neaderarea la comunității de consum de seriale, precum postarea pe forumuri sau achiziţionarea de produse promoţionale.

Cuvinte cheie: binging, binge watching, consum cultural, seriale TV