2(1) 2018 GORGAN Claudia

BRANDUL DE ANGAJATOR – analiza comparativă a discursului de angajatori

CLAUDIA-MIHAELA GORGAN, promoția 2018

ABSTRACT Studiul își propune să analizeze și să ilustreze dintr-o perspectivă comparativă diferențele existente în materie de tehnici de redactare a discursului și de prezentare a conținutului la nivelul anunțurilor naționale și a celor internaționale. Lucrarea cuprinde atât o serie de precizări conceptuale cu privire la noțiuni precum brandul de angajator sau advertising-ul recrutării, cât și o prezentare a abordării calitative și a metodologiei utilizate pentru derularea studiului. Analiza de conținut și analiza discursului sunt cele două tehnici de cercetare utilizate pentru examinarea anunțurilor de recrutare. Rezultatele arată că 15 din cele 18 anunțuri de recrutare sunt unele standardizate, doar 3 dintre acestea având un design customizat. În plus, valorile organizatiei, mediul de lucru sau pachetul de beneficii ale angajaților sunt pilonii principali ai strategiilor de branding de angajator utilizate la nivelul acestor anunțuri de recrutare.

Cuvinte cheie: brand de angajator, advertising-ul recrutării,  analiză de conținut, anunțuri de recrutare, analiza discursului

PDF