3(2) 2019 MĂNĂILĂ, ANDREEA

Cărţile pentru copii în România – patternuri de achiziţie

ANDREEA-IRINA MĂNĂILĂ, specializarea Antropologie, promoția 2019

ABSTRACT Această cercetare urmăreşte descoperirea şi analiza tiparelor de achiziţie în ceea ce priveşte procesul cumpărării cărţilor pentru copii (preţ, calitate, conţinut). Prin intermediul editurii Univers, eu alături de două colege de echipă ne-am organizat în aşa fel încât să analizăm această temă atât din punct de vedere calitativ, cât şi cantitativ. Partea calitativă a fost organizată de mine, folosind observaţia participativă şi mini-interviuri, iar cea cantitativă de colegele mele, care au utilizat chestionarul.

   Unul dintre avantajele pe care le-am avut în cadrul acestei cercetări a fost faptul că eu lucrez în mediul oferit de librăriile bucureştene, astfel încât am avut acces uşor la clienţi. Aceasta este, din câte am putut observa, probabil singura cercetare de acest fel desfăşurată în România până în momentul actual.

   După strângerea datelor şi redactarea unui raport ce conţinea rezultatele finale, acesta a fost trimis editurii Univers pentru a dezvolta latura de vânzare a cărţilor pentru copii. Ulterior, informaţiile strânse din partea calitativă şi câteva din partea cantitativă (care au punct comun cu rezultatele calitative) au fost utilizate în realizarea acestei cercetări de licenţă.

PDF

Cuvinte cheie: cărţi, copii, citit, sondaj, interviuri, părinţi, achiziţie, calitate-preţ