4(1) CHIRIȚESCU, Elena Eliza

RECLAMA E SUFLETUL COMERȚULUI. Studiu sociologic privind afișările de gen în reclamele brandurilor de lux

ELENA ELIZA CHIRIȚESCU, master Sondaje de opinie, marketing și publicitate, promoția 2019

ABSTRACT Tema cercetării este reprezentată de modul de construire a genului în discursul publicitar. Lucrarea își propune să răspundă la întrebarea: Care sunt afișările de gen prin intermediul cărora sunt promovate produsele de lux? Așadar, îmi propun să explorez dacă și în ce fel este prezentă o imagine stereotipizată a femeilor și bărbaților în campaniile de promovare a brandurilor prestigioase. Pentru a realiza această cercetare, am folosit ca bază teoretică lucrarea lui Goffman(1976), „Gender Advertisments”, care oferă un cadru de analiză a afișărilor de gen în reclame. De asemenea, am pornit de la definirea conceptelor de feminin și masculin așa cum a fost făcută de West și Zimmerman(1987).Abordarea pentru care optez este una tip calitativ, folosind ca metodă analiza de conținut a reclamelor video ce promovează produse de lux. În urma studierii afișărilor de gen în reclamele video am putut observa că există expuneri ale feminității și masculinității realizate în termenii egalității de gen. Cu toate acestea, am observat că femeile se folosesc de anumite gesturi, atingeri și nuditate pentru a exercita atracția privitorilor și atenția prin impactul emoțional.Consider că este importantă studierea reprezentărilor de gen expuse în reclame deoarece expunerea la anumite mesaje poate modela percepția publică asupra trăsăturilor feminității și masculinității.

PDF

Cuvinte cheie: gen, branduri de lux, publicitate.