4(2) CHIRIAC, Alexandra Ramona

Importanța responsabilității sociale corporative în România

ALEXANDRA RAMONA CHIRIAC, specializarea Resurse Umane, promoția 2019

ABSTRACT Am ales această temă deoarece programele de responsabilitate socială a corporațiilor (folosim abrevierea încetățenită în engleză: CSR) în care se implică cele mai mari companii, deși ar trebui să aibă doar efecte pozitive, de multe ori există și efecte sau păreri negative despre scopurile reale ale organizațiilor. După părerea mea, programele din sfera CSR inițiate ar trebui apreciate și încurajate pentru a exista cât mai multe activități în care se pot implica atât companiile, dar și angajații acestora care sunt pasionați de anumite cauze. De exemplu, multinaționalele dispun de foarte multe resurse, așadar acestea au capacitatea de a crea proiecte la un nivel înalt care pot avea un impact foarte puternic la nivel local. Este adevărat că în urma acestor proiecte au și companiile de câștigat, dar consider că acest schimb de resurse este o situație de tip win-win deoarece resursele financiare se convertesc în capital reputațional, practic este vorba despre marketing social, o investiție mai subtilă în promovare. Lucrarea este structurată astfel: primul capitol abordează detaliat concepte teoretice generale privind CSR, urmat de prezentarea importanței pe care o are CSR, fiind subliniate atât avantajele cât și dezavantajele relevante pentru această cercetare. Urmează partea practică a lucrării, o cercetare de tip calitativ, privind părerile a mai multor angajați în corporații despre campaniile CSR desfășurate în diverse companii, cât și intepretarea rezultatelor obținute. Am încheiat această lucrare cu o serie de concluzii care îmbină partea teoretică cu partea practică pentru a putea determina situația reală, dar și aspectele care pot suferi modificări.

PDF

Cuvinte cheie: CSR, marketing social